SEO

Tot auzim de optimizarea SEO a site-urilor, dar ce înseamnă ea cu adevărat?

Optimizarea poziționării la (motoare de) căutare, este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității paginilor web site sau web page în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare.

Search Engine Optimization (SEO, în română optimizare pentru motoare de căutare) este o subcategorie a marketing-ului online, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet și care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie.

Cu timpul, optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele companii și/sau corporații.

Procesul de optimizare SEO este de durată, odată datorită faptului că motoarele de căutare își updatează conținutul greu (durează ceva timp până un anumit site este indexat), apoi concurența dumneavoastră face același lucru. Timpul de optimizare depinde și de numărul total de rezultate pe segmentul căutat.

Algoritmul de indexare este foarte complex și este îmbunătățit periodic. Dacă cineva vă promite prima poziție în motorul de căutare X, este naiv și de cele mai multe ori este un șarlatan. Este important de știut că motoarele de căutare penalizează trișorii care folosesc metode neaprobate pentru a păcăli roboții de căutare.

Dacă pe moment pare să dea roade, trișarea motoarelor de căutare, nu merită riscul pe termen lung, ajungându-se până la excluderea din rezultatele de căutare a site-ului în cauză.

Optimizarea corectă a unui site conduce la o mai bună prezență în motoarele de căutare, la căutări relevante efectuate de utilizatori, legate de informațiile, serviciile sau produsele prezentate pe site. Acest lucru conduce la mai mulți vizitatori, mai multe persoane interesate și mai multe vânzări.

De fapt, asta nu este tot ceea ce face SEO, impactul lui este mult mai vast și benefic.